Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

You are not connected. Please login or register

Kloning paa pokemon diamond & pearl

Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1Kloning paa pokemon diamond & pearl Empty Kloning paa pokemon diamond & pearl Fre Jul 24, 2009 5:10 pm

Minigal

Minigal
Admin

GENERELL INFO
JA, KLONING VIRKER PÅ EUROPEISK VERSJON AV DP. :)Kloning i DP er 100% trygt for DSen og din savefil. Kloning i DP er IKKE 100% riskifritt for din Pokémon. Men gjør du det rett er det en MINIMAL sjangse for at du mister din Pokémon. Se eget punkt. Kloning i DP er vanskelig og krever masse trening før du mestrer det. Tro meg, det er ikke lett i starten. Ikke gi opp.-------------------------------------------------------------------------------DU TRENGER Trådløst internett m/WEP key / Nintendo USB Connector <Du må ha kommet til Jibilife City Minst to Pokémon

HVORDAN KLONE POKÉMON, STEG FOR STEG:
1
. Kom deg til Jubelife City, det skal være den tredje byen man kommer til på spillet. Hvis du står utenfor døren til PokeCenteret går du til venstre helt til du kommer til en stor blå bygning, gå inn.
2
. Snakk med damen ved skranken, og si ja til alt hun spør om. Du vil nå bli logget inn på Global Trading Service
3
. Det er nå tre alternativer å velge. "Deposit", "Search" og "Exit". Du velger "Deposit".
4
. Velg hvilken Pokémon du skal klone, og trykk "Offer".
5
. DETTE ER VIKTIG!! Siden du nå skal legge ut din valgte Pokémon på GTS, er det selvfølgelig en sjangse for at noen vil bytte den med deg. Men du kan selvfølgelig minske sjangsen for at dette skjer ved å "ønske deg" en praktisk talt umulig Pokémon. Jeg anbefaler deg å skrive inn noe sånt som Caterpie/Bidoof/Abra/Wynaut i lv. 100 female. Da er sjangsen for at du mister din Pokémon så godt som borte. Velg en Pokémon som er "umulig" å få tak i og trykk "yes".
6
. Du har nå kommet til det avgjørende og viktigste steget i kloningen. Det vil nå stå "Checking GTS's status..." i en liten tekstboks, mens det er en liten loadeklokke nede i høyre hjørne. Følg med på klokken fra første sekund. Du er nå nødt til å telle hvor mange "runder" klokken roterer før loadeskjermen forsvinner og din Pokémon blir lagt ut på GTS. Det vanlige er at klokken går omtrent åtte runder før din Pokémon blir lagt ut. Tell og skriv ned hvor mange ganger klokken roterer før den lastes opp.
7
. Du vil nå se en Pokéball forsvinne opp i en grønn "himmel". Og du vil bli sendt tilbake til skjermen på punkt tre. Men istedenfor "Deposit", står det nå "Summary" på det øverste alternativet. Trykk på "Summary"

8
. Du vil nå se et bilde av Pokémonen du la opp. Trykk A og velge "Take Back", og du vil se en Pokéball dette ned fra den grønne "himmelen", dette er selvfølgelig din Pokémon.
9
. Det vil nå stå "Deposit" på det øverste alternativet igjen, og du kan legge ut en Pokémon igjen. Last opp en Pokémon, hent ned igjen. MEN HUSK OG TELL HVOR MANGE RUNDER KLOKKEN ROTERER NÅR DU LASTER DEN OPP. Skriv ned.
10
. La oss nå si at du har fått disse resultatene etter å ha lastet opp og ned Pokémon: Nesten åtte runder, nesten åtte runder, åtte runder, litt over åtte runder og nesten åtte runder. Som vi ser bruker som oftest DS’en nesten åtte runder på å laste opp Poken, og "nesten åtte runder" blir vårt gyldne tidspunkt.
11
. Gjør punkt 4 og 5. Igjen.

12
. Nå kommer trikset. Som vanlig skal du telle runder, men denne gangen skal du SKRU AV DSen rett før den pleier å slutte å loade. I dette tilfellet var "nesten åtte runder" vårt gyldne tidspunkt, og det vil si at vi må skru av DSen rett før klokken har rotert "nesten åtte runder". Det vil si at vi skrur av DSen når den har gått syv og tre fjerdedels runder.
13
. Skru på DSen igjen, og start Diamond/Pearl. Det vil nå komme en blå skjerm med en tekstboks som forteller at din savefil er korrupt, og at den kommer til å hente opp din forrige. DETTE ER IKKE FARLIG PÅ NOEN SOM HELST MÅTE. DSen har dobbel lagringsfunksjon, så du vil starte ved skranken til GTS igjen. Snakk med damen og gå inn på GTS.
14
. Var kloningen vellykket vil det nå stå "Summary" på det øverste alternativet. Velg "Summary" og deretter "Take Back". Din Pokémon vil komme dalene ned fra den grønne himmelen, og du vil ha to kliss like Pokémon. Gratulerer, du har nå klonet en Pokémon! Du kan nå gå ut av GTS, eller velge "Deposit" for å klone enda en gang.

15
. Hvis det IKKE stod "Summary", men derimot "Deposit" når du gikk inn på GTS etter å ha skrudd av DSen var kloningen mislykket. Alt du kan gjøre da er å trykke "Deposit" og prøve igjen. Det går til slutt.

HVORDAN FÅ ØKT SIKKERHET:
En del av kloneprossesen er å legge ut din Pokémon på GTS, et sted hvor alle spillere med internett kan få tak i Pokémonen du kloner så lenge de har en Pokémon som oppfyller dine kriterier. Det er derfor viktig at du velger en Pokémon med kriterier som er praktisk talt "umulig" å oppfylle. Hvor mange har en Caterpie i lv. 100?- Velg Pokémon som kan utvikle seg, men velg alltid stage 1. Eksempel: ikke Luxray, men Shinx. -Velg ALLTID lv. 100. ALLTID.- Velg alltid gender. Dette minsker sjangsen for at din Pokémon blir "stjålet" med 50%. - Om du har muligheten, velg Kanto Pokémon. Det er ikke alle som har fått national dex. - Eksempel på Pokémon du kan søke etter: Shinx lv. 100 female, Abra lv. 100 male, men den beste er nok Ekans, lv. 100 female. (den kommer kun med Fire Red i DSen og man må ha National Dex for å få den).

OFTE SPURTE SPØRSMÅL
Q
: Jeg gjør alt som står i guiden, men det virker ikke!!
A
: Det
er dessverre ikke uvanlig at man ikke får det til med en gang. Du må holde på til du blir "godt kjent" med ditt nettverk, slik at du vet akkurat når du skal skru av. Se egen del under.
Q
: Kan
man klone på europeisk DP?
A:
Man
kan klone med ALLE DP spill. ALLE.Smile
Q
man klone items også?
A
: Jepsipepsi
. Bare å gi Pokemonen du kloner et item og klon den.
Q
: Men
klokken min varierer SYKT mye! Alt fra syv og tre fjerdedels runder til åtte og en halv runde!
A
: Kom
deg så nært ruteren du kan og sett DS’en på noe hardt. Se egen del.
Q

jeg bli bannet på WiFi for å klone?
A
: Jeg
vet ikke om noen som har blitt bannet enda, og jeg tviler sterkt på at Nintendo greier å oppdage kloning, eller at de banner noen for det. Det ville isåfall vært ulovlig. Slapp av. Smile
Q
: Er
dette farlig for D’Sen min? Kan savefilen min bli slettet?
A
:
Nei, nei og nei. Selv om det står et så skummelt ord som "corrupted" er det IKKE farlig. DP har dobbel lagringsfunksjon, så spillet starter alltid ved disken til GTS.

Q
:
MEN, KLOKKEN MIN ROTERER ALDRI LIKE MANGE GANGER!
A
:
Dette er et problem som ofte dukker opp hvis du sitter langt ifra ruteren din, altså den senderen til det trådløse internettet. Det skjer også ofte hvis du holder DSen din i hånden. Jeg anbefaler deg å gjøre dette:- Sitt deg så nært ruteren som overhode mulig for å få signalstyrken til å være maksimert hele tiden. - Legg DSen på noe hardt. F.eks. på et bord eller på gulvet. da varierer ikke signalstyrken så mye. Dette er mest sansynlig ikke nødvendig hvis du sitter rett ved ruteren.

Husk at klokken varierer runder den roteter UANSETT. Men gjør du som skrevet over skal det være mulig å få variasjonen helt ned i en kvart runde.
DET VIRKER IKKE!
Beklager, men alt jeg kan si er at du må prøve mer. Øve. Det er ikke så lett å klone i DP som det er i Emerald, og alt handler om å lære seg de små triksene. Som du sikkert har fått med deg ligger hele cluet i det å skru av rett før loadeskjermen forsvinner, så det gjelder å lære seg når din loadeskjerm pleier å forsvinne. Prøv alt som står i guiden, for det skal virke.

Dette er kopier fra http://www.scribd.com/doc/2238278/Klone-FAQ

https://speakmoremore.norwegianforum.net

Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]